Sunday, September 5, 2010

make | faire #2

I am in the process of making a series of stencils as a tribute to red clover. I've had a close affinity with rc for many years. It's the most lovely plant. Words could not describe the love I have. Drawing it is a good way to discover the layers of its' personality (drinking it as an infusion, too, for that matter!). Like a human portrait, the features and dimensions of its' essence reveal themselves with each drawing. O red clover...I am a fan.

Make|Faire #1:
Latin name cut out of a paper folder (Trifolium pratense).

Make|Faire #2:
My thoughts from this post. The stencil image is gonna take some time.

+++

Je suis en train de faire une série de stencils comme hommage au trèfle rouge. J'ai une affinité très proche avec cette plante depuis des années. Elle est merveilleuse. Les mots ne peuvent jamais décrire l'amour que j'ai pour cette plant. La dessiner, est une bonne façon de découvrir sa personalité (de la boire en forme d'infusion aussi). Comme un portrait humain, les traits et les dimensions de son essence émerge avec chaque dessin. O trèfle rouge...comme je t'adore.

Make|Faire #1:
Nom latin découpé d'un carton (Trifolium pratense).

Make|Faire #2:
Mes pensées aujourd'hui. L'image vas prendre un peu plus de temps.